تاکسی

تاکسی

Taksi
تاکسی

تاکسی

Taksi

دانلود پاورپوینت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای (سیستم های هوشمند حمل و نقل)


پاورپوینت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای (سیستم های هوشمند حمل و نقل)

پاورپوینت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای (سیستم های هوشمند حمل و نقل)

دانلود پاورپوینت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای (سیستم های هوشمند حمل و نقل)

پاورپوینت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستم های هوشمند حمل و نقل
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 509 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

پاورپوینت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای (سیستم های هوشمند حمل و نقل) 

شامل30 اسلاید درقالب پاورپوینت و قابل ویرایش

فهرست برخی از مطالب:

تعریف سیستم‌های هوشمند حمل و نقل

دستاوردها

طبقه‌بندی کلان سیستم‌های هوشمند حمل و نقل

ITS درون شهری (Urban or Metropolitan ITS)

دستاوردهای عمده‌ ITS درون شهری

زیرسیستم‌های ITS شهری

دستاوردهای عمده‌ ITS برون شهری

ITS برون شهری عبارتند از:

ITS برتری بزرگ سیستم‌جامع

 

طرح جامع ITS کشور

فهرست قوت‌های سازمان راهداری

و حمل و نقل جاده‌ای

فهرست قوت‌های ITS کشور

فهرست ضعف‌های ITS کشور

و... .

 

بخشی از متن فایل پاورپوینت:

ضرورت سیستم‌های هوشمند حمل و نقل (ITS)

  • توان ساخت سالانه هشتاد میلیون دستگاه خودرو
  • تقاضایی سالانه بیش از شصت میلیون دستگاه خودرو
  • افزایش ترافیک و تراکم خودروها

 

  • افزایش سفرهای درون و برون شهری
  • افزایش خطرات تردد و خسارات جانی و مالی تصادفات

دانلود پاورپوینت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای (سیستم های هوشمند حمل و نقل)

دانلود پاورپوینت نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی

نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی

نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی

دانلود نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی

نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی
حمل و نقل
نقش حمل و نقل در افزایش کارایی تجارت و بازرگان
تعاریف مرتبط با حمل ونقل
سیاست های کلی بخش حمل و نقل کشور
فورواردرها
نقش فورواردر ها
فعالیت کریری بین المللی
اهداف کلی و سیاست های زیر بخش در برنامه چهارم توسعه کشور
پیشنهاداتی برای بهبود حمل و نقل دریایی
سازمان ها  و مجامع بین المللی حمل و نقل دری
دسته بندی عمران
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1089 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

 

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش در  17 اسلاید به صورت متنی  میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
مقدمه
نقش حمل و نقل در افزایش کارایی تجارت و بازرگان
تعاریف مرتبط با حمل ونقل
سیاست های کلی بخش حمل ونقل( کشور ) 
طرق حمل ونقل حمل ونقل دریایی حمل ونقل زمینی ( جاده ایی وریلی ) حمل ونقل هوایی حمل ونقل لوله 
فورواردرها
نقش فورواردر ها
فعالیت کریری بین المللی
اهداف کلی و سیاست های زیر بخش در برنامه چهارم توسعه کشور
پیشنهاداتی برای بهبود حمل و نقل دریایی
سازمان ها  و مجامع بین المللی حمل و نقل دریایی 

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش در  17 اسلاید به صورت متنی  میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

مقدمه

نقش حمل و نقل در افزایش کارایی تجارت و بازرگان

تعاریف مرتبط با حمل ونقل

سیاست های کلی بخش حمل ونقل( کشور ) 

طرق حمل ونقل حمل ونقل دریایی حمل ونقل زمینی ( جاده ایی وریلی ) حمل ونقل هوایی حمل ونقل لوله 

فورواردرها

نقش فورواردر ها

فعالیت کریری بین المللی

اهداف کلی و سیاست های زیر بخش در برنامه چهارم توسعه کشور

پیشنهاداتی برای بهبود حمل و نقل دریایی

سازمان ها  و مجامع بین المللی حمل و نقل دریایی 

 

دانلود نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی

اقتصاد حمل و نقل شهری اقتصاد حمل و نقل شهری

اقتصاد حمل و نقل شهری

اقتصاد حمل و نقل شهری

دانلود اقتصاد حمل و نقل شهری

اقتصاد حمل و نقل شهری
اهمیت و ضرورت توجه به حمل و نقل در اقتصاد
تاریخچه نظام مدیریت و برنامه ریزی حمل و نقل
تقاضای سفر
ارتباط بین کاربری زمین و حمل و نقل
ارتباط بین فرم شهر و حمل و نقل
مزایای اقتصادی فرم شهر فشرده
موقعیت و شکل مراکز شهری
دسته بندی شهرسازی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 371 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
اقتصاد حمل و نقل شهری
فایل دانلودی حاوی یک فایل به صورت پاورپوینت در 18 اسلاید به صورت متنی همراه باعکس میباشد.
از جمله مطالب فایل دانلودی:
مقدمه
اهمیت و ضرورت توجه به حمل و نقل در اقتصاد
تاریخچه نظام مدیریت و برنامه ریزی حمل و نقل
تقاضای سفر
ارتباط بین کاربری زمین و حمل و نقل
ارتباط بین فرم شهر و حمل و نقل
مزایای اقتصادی فرم شهر فشرده
موقعیت و شکل مراکز شهری
فرضیات اقتصادی درباره مزایای شهرهای چندمرکزی
چرخه حمل و نقل و کاربری زمین ناپایدار
مدیریت تقاضای سفر
اهداف و منافع کلی مدیریت تقاضا
برخی از سیاست های مدیریت تقاضا
جمع بندی و نتیجه گیری

اقتصاد حمل و نقل شهری

فایل دانلودی حاوی یک فایل به صورت پاورپوینت در 18 اسلاید به صورت متنی همراه باعکس میباشد.از جمله مطالب فایل دانلودی:مقدمه

اهمیت و ضرورت توجه به حمل و نقل در اقتصاد

تاریخچه نظام مدیریت و برنامه ریزی حمل و نقل

تقاضای سفر

ارتباط بین کاربری زمین و حمل و نقل

ارتباط بین فرم شهر و حمل و نقل

مزایای اقتصادی فرم شهر فشرده

موقعیت و شکل مراکز شهری

فرضیات اقتصادی درباره مزایای شهرهای چندمرکزی

چرخه حمل و نقل و کاربری زمین ناپایدار

مدیریت تقاضای سفر

اهداف و منافع کلی مدیریت تقاضا

برخی از سیاست های مدیریت تقاضا

جمع بندی و نتیجه گیری

دانلود اقتصاد حمل و نقل شهری

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی حمل و نقل، سیاست های عمده ی حمل و نقل پایدار

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی حمل و نقل، سیاست های عمده ی حمل و نقل پایدار

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی حمل و نقل، سیاست های عمده ی حمل و نقل پایدار

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی حمل و نقل، سیاست های عمده ی حمل و نقل پایدار

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی حمل و نقل
 سیاست های عمده ی حمل و نقل پایدار
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 159 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی حمل و نقل، سیاست های عمده ی حمل و نقل پایدار

تعداد صفحه : 62

قالب ورد قابل ویرایش.

 

فهرست مطالب و بخشی از متن :

 

مبانی نظری وپیشینه تحقیق برنامه ریزی حمل و نقل، سیاست‌های عمده‌ی حمل و نقل پایدار

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق... 17

1-2- مقدمه. 18

2-2- مروری بر پیشینه برنامه ریزی حمل و نقل.. 18

1-2-2-سیر تکامل تفکر برنامه ریزی حمل و نقل شهری در جهان ( پس از دهه 1980): 18

2-2-2-سیر تکامل تفکر برنامه ریزی حمل و نقل در ایران.. 22

3-2- نظریه‌ها و دیدگاه‌های مرتبط با حمل و نقل پایدار 24

1-3-2- نظریه توسعه پایدار- توسعه پایدار شهری.. 24

2-3-2-  جنبش نوشهرسازی ( نوشهرگرایی) 27

3-3-2-دیدگاه‌های اندیشمندان حمل و نقل انسان محور 29

1-3-3-2-  جین جیکوبز. 29

2-3-3-2- کالین بوکانان.. 30

3-3-3-2-دونالد اپلیارد. 31

4-3-3-2-  پیتر کالتروپ... 32

4-2- ابعاد حمل و نقل پایدار شهری.. 32

1-4-2- بعد زیست‌محیطی حمل و نقل پایدار 33

2-4-2- بعد اجتماعی حمل و نقل پایدار 33

3-4-2- بعد اقتصادی حمل و نقل پایدار 33

5-2- محورهای حمل و نقل پایدار 34

6-2- اهداف حمل و نقل پایدار 35

7-2-راهبردها و استراتژی‌های عمده حمل و نقل پایدار 38

1-7-2-تغییرات در تکنولوژی وسایل نقلیه / سوخت... 39

2-7-2-اصلاح نحوه‌ی استفاده از وسایل.. 39

3-7-2-مدیریت تقاضا 39

4-7-2-استراتژی کاربری زمین.. 40

8-2- سیاست‌های عمده‌ی حمل و نقل پایدار 40

9-2- اصول برنامه ریزی و سیاست گذاری در دست‌یابی به حمل و نقل پایدار 41

1-9-2- محدودیت تردد وسایل نقلیه. 41

2-9-2-تغییر ساختار شهری و کاربری زمین.. 42

3-9-2-کاهش نیاز به سفر و تقلیل تأثیرات سوء حمل و نقل.. 43

1-3-9-2-ترویج پیاده‌سازی.. 43

2-3-9-2- ترویج دوچرخه سواری.. 43

3-3-9-2-گسترش حمل و نقل عمومی.. 43

4-9-2-تغییر فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه‌ی شخصی.. 44

5-9-2-مدیریت تقاضای سفر. 44

1-5-9-2- پیش‌بینی پارکینگ‌ها 44

2-5-9-2- پیش‌بینی نیازهای حرکت کالا. 45

3-5-9-2- پیش‌بینی نیازهای معلولین.. 45

6-9-2- ارتقاء کیفیت زیست‌محیطی.. 45

7-9-2-توجه به نقش شبکه‌ی حمل و نقل در مدیریت بحران حوادث طبیعی.. 46

10-2-شاخص‌های حمل و نقل پایدار 46

11-2-چالش‌های اصلی توسعه پایدار حمل و نقل.. 51

1-11-2-چالش‌های پایداری مالی و اقتصادی حمل و نقل.. 51

2-11-2-چالش‌های پایداری محیطی و بو مشناسی حمل و نقل.. 51

3-11-2-چالش‌های پایداری اجتماعی و توزیعی حمل و نقل.. 52

12-2-چارچوب نظری تحقیق.. 52

13-2-  پیاده‌سازی ( حمل و نقل پیاده‌ محور ) 53

1-13-2-  مقدمه. 53

2-13-2-  ضرورت و اهمیت موضوع. 54

3-13-2- مؤلفه‌های تأثیرگذار در محیط‌های پیاده‌سازی.. 55

4-13-2-  اصول و معیارهای حمل و نقل پیاده‌سازی.. 62

5-13-2- راهبردها و سیاست‌های حمل و نقل پیاده‌سازی.. 63

6-13-2-  نتیجه‌گیری.. 64

14-2- دوچرخه سواری.. 65

1-14-2- مقدمه. 65

2-14-2-  پیشینه تردد دوچرخه در جهان و ایران.. 66

3-14-2- انواع مسیرهای دوچرخه. 66

4-14-2- عوامل مؤثر در طراحی شبکه دوچرخه سواری موفق شهری.. 67

5-14-2-  نتیجه‌گیری.. 68

15- 2- جمع‌بندی و نتیجه‌گیری   68

مقدمه

ترتیب مطالب فصل حاضر به گونه‌ای است که مبانی نظری و ادبیات تحقیق در حوزه مسائل حمل­ونقل، به خصوص حمل­ونقل پایدار از ابعاد مختلف مورد شناسایی و بررسی قرار گیرد. در این فصل ابتدا پیشینه­ی برنامه­ریزی حمل­ونقل به طور عام و حمل­ونقل خصوصی به طور خاص در جهان و ایران مطرح شده و سپس ابعاد و محورهای مهم موضوع بیان شده و پس از آن بر مبنای ترتیبی که در برنامه­ریزی راهبردی است اهداف، راهبردها و سیاست­های حمل­ونقل پایدار براساس منابع مختلف ارائه شده و در ادامه اصول برنامه­ریزی و سیاست­گذاری در دستیابی به حمل­ونقل پایدار براساس موارد قبل بیان شده و در نهایت شاخص­ها و چالش­های پیش روی حمل­ونقل پایدار ارائه شده است.

هدف از تدوین مبانی نظری در این پژوهش، مطالعه­ی ادبیات نظری مطرح در زمینه موضوع حمل­و­نقل پایدار و آشنایی بیشتر با موضوع است تا بتوان داده­های لازم در مدل­های تحلیلی را بر مبنای آن تعیین نموده و به نتایج علمی و دقیق دست یافت.

2-2- مروری بر پیشینه برنامه­ریزی حمل­ونقل­

1-2-2-سیر تکامل تفکر برنامه­ریزی حمل و نقل شهری در جهان ( پس از دهه 1980):

از آن­جایی­که موضوع و مفهوم حمل­و­نقل پایدار (موضوع کلی تحقیق حاضر)، در حوزه حمل­و­نقل انسان­محور می­گنجد و براساس منابع علمی مختلف، پس از دهه 1980 بود که نگرش برنامه­ریزی حمل­و­نقل به سمت مفاهیم و موضوعات حمل­و­نقل انسان­محور گرایش پیدا کرد؛ بنابراین آن­چه که نیاز است در این تحقیق به آن پرداخته شود ، بررسی دیدگاه­های حمل­و­نقلی پس از دهه 1980 می­باشد.

 

نظریه­های حمل­ونقلی انسان­محور بعد از دهه 1980 : 

یکی از مهمترین نظریه‌های ارائه شده در این دوران ، الگوی وونرف یا آرام سازی ترافیک است که گرچه به لحاظ نظری در اواخر دهه 1960 تبیین گردید اما از اوایل 1980 جنبه عمومی و اجرایی به خود گرفت. وونرف­ها در واقع خیابان‌های واحد همسایگی طراحی شده جهت محدود کردن سرعت خودرو و اولویت بخشی به حرکت پیاده و زندگی روزانه ساکنان هستند.

از اواخر دهه 1980 سرمایه­گذاری جهت ایجاد شبکه­ها و انواع سامانه­های حمل­ونقل همگانی در شهرها ابعاد بسیار گسترده­تری یافت و گره­های حمل­ونقلی به عنوان یکی از مهم­ترین کانون­های توسعه شهری مطرح گردیدند. نظریه توسعه وابسته به حمل­ونقل همگانی[1] که در برخی متون تخصصی با اصطلاحات و عبارات دیگری چون توسعه پیوسته با حمل­ونقل همگانی[2] و توسعه در مجاورت حمل­ونقل همگانی[3] نیز یاد می­گردد در همین زمان ارائه شد.

از سوی دیگر، در دهه پایانی قرن گذشته و در آستانه هزاره سوم و با تقویت گرایش به رویکردهای اجتماعی و طراحی شهری در توسعه­ی بافت­های پیرامونی پایانه­های حمل­ونقلی، در سالیان اخیر توسعه حمل و نقل همگانی محور[4] به عنوان کامل­ترین دیدگاه معرفی شده است که برخی از مهم­ترین ویژگی­های این­گونه­ی اخیر، وجود کاربری مختلط در پیرامون پایانه­ها، توجه به کیفیات طراحی محله، کاهش استفاده از اتومبیل شخصی و گسترش گونه­های ترابری همساز با حمل­و نقل همگانی به ویژه پیاده­روی و دوچرخه­سواری می­باشد.

از سویی دیگر، دهه 90 قرن بیستم میلادی هم‌زمان با گسترش مباحث توسعه پایدار در جهان و در شاخه­های گوناگون حرفه­ای از جمله حمل­ونقل بوده است. اصطلاح حمل و نقل پایدار [5]نیز به همین دلیل از حدود دو دهه پیش وارد ادبیات تخصصی مطالعات شهری گردید که مفهوم آن را می­توان به طور خلاصه برگرفته از تعریف اصلی توسعه پایدار، چنین دانست: آن گونه از حمل­ونقل است که نیازهای جابه­جایی انسان امروزی را بدون آنکه مخاطره­ای برای نسل­های آتی جهت تأمین نیازهای جابه­جایی آن­ها ایجاد نماید، تأمین کند.

رشد هوشمند[6] از دیگر نظریات طرح شده در دهه پایانی قرن بیستم است که ریشه­های آن در توسعه پایدار قرار داشته و به ویژه در جهت مقابله با پراکندگی شهری و حومه­نشینی، بر توسعه مراکز شهرها بر مبنای حمل­و نقل همگانی و نیز کاربری زمین فشرده، مختلط، با قابلیت پیاده­روی و ایجاد طیفی از انتخاب­های سکونتی تأکید می­نماید.

در نهایت این­که در آستانه هزاره سوم بر ترکیب اصول طراحی شهری و حمل­ونقل همگانی به ویژه سامانه های ریلی در جهت استقرار اجتماعاتی فشرده­تر، دارای کاربری مختلط و با قابلیت پیاده­روی در پیرامون پایانه­های حمل­و نقلی بیش از پیش تأکید می­گردد. از جمله مهم­ترین نظریه­های ارائه شده در این رابطه دهکده­های حمل­ونقلی است که منظور ایجاد محلاتی سرزنده­تر و پایدارتر با محوریت ایستگاه­های حمل­و نقل همگانی است ( مفیدی شمیرانی و دیگران،5:1388).

 

 

جدول 1-2: نظریه های مرتبط با حمل و نقل شهری از 1980 تا کنون 

دوره زمانی ارائه نظریه

نظریه پرداز

عنوان/شرح نظریه

ایده/تألیف اصلی

مهم‌ترین اقدامات و پیشنهادات

1990-1960

نیک دی بوئر

الگوی وونرف یا

آرام سازی ترافیک

(Traffic

Calming)

- ایجاد همسازی میان پیاده و خودرو در خیابان های واحد همسایگی با محدود کردن سرعت و چگونگی حرکت خودروها

- حداکثر سرعت خودروهای معمولی 15-12 و خودروهای اضطراری 25 کیلومتر در ساعت

- پیش بینی محلهای پارک خودرو

- محل بازی بچه ها و مسیر پیاده در تمامی سطح خیابان

 


[1] -Transit Related Development (TRD)

[2] -Transit Joint Development (TJD)

[3] -Transit Adjacent Development (TAD)

[4] -Transit Oriented Development (TOD)

[5] -Sustainable Transportation

[6] -Smart Growth

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی حمل و نقل، سیاست های عمده ی حمل و نقل پایدار